Planned Half Marathon Pace

Rythme Prévu du Semi-Marathon.

I’m trying to follow the FIRST Half Marathon training program. I say trying because I took it easy in May when my knee wasn’t feeling 100%. It’s still not 100% but it’s better and didn’t hurt one bit on a hard 830feet elevation change run of 9.3 miles Friday. So I take it that I’m on a good track (no pun intended).

Anyhow I had planned to do the 18 weeks training based on my March 12k trail race pace of 9:30. So my PHMP would have been 9:50 (9:30+20seconds). However my last long race was a 15k which I ran in 1:26:45, a 9:19 pace.
So I’m now reviewing my training plan because according to my 15k I could aim for a PHMP of 9:39. Maybe even 9:31 according to the Running Times. That seems hard to believe, but then again… My tempo run on Wednesday ended up at a 8:25 pace instead of like 9:39. Maybe I’m just underestimating myself?

So I now need to reevaluate all the training paces for the program. I think I’ll go with a PHMP of 9:39 and aim to finish around 2h06mn. Although I’d be happy with 2h10 or more like my first plan said. After all it will be my first half-marathon and it’s definitely not a flat course!

J’essaye de suivre le Programme d’Entrainement du Semi-Marathon de FIRST. Je dis essayer car je ne l’ai pas suivit a la lettre en mai vu que mon genou n’était pas à 100%. Il n’est d’ailleurs toujours pas à 100% mais mieux et je n’ai pas eu de problème lors de ma course de 15km avec 250m de dénivelé vendredi. Donc je suis sur le bon chemin.
Dans tous les cas j’avais prévu de faire l’entrainement de 18 semaines en me basant sur mon temps de la course sur sentier au mois de mars où j’avais un rythme de 9:30 (par mile). Donc mon RPSM aurait été de 9:50 (9:30 plus 20 secondes). Sauf que lors de la dernière course de 15km je l’ai fini en 1h26m45s, soit un rythme de 9:19.

Du coup je révise mon entrainement puisque d’aprés le 15km je pourrais avoir un RPSM de 9:39. Voire même 9:31 d’aprés Running Times. J’ai du mal à y croire, mais après tout… Mais j’ai couru ma course tempo mercredi au rythme de 8:25 au lieu de 9:39. Donc peut etre que je me sous-estime?

Bon du coup je réevalue les rythmes d’entrainement. Je pense que je vais viser un RPSM de 9:39 pour finir aux alentours de 2h06.
Bien que je serais bien contente de finir en 2h10 ou plus comme prévu au départ. Aprés tout c’est mon premier semi-marathon est c’est loin d’être un parcours plat!

Advertisements

Leave your tracks

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s